En Gud!

När Jesus blev förd ut i öknen av den Helige Ande för att frestas av djälvulen i fyrtio dagar, så står det att djävulen förde honom högt upp så att han för ett ögonblick kunnde se alla rikena i världen och så säger han till Jesus.
:Dessa rikens hela makt och härlighet vill jag ge dig, ty åt mig har det överlämnats och jag ger den åt vem jag vill.
Där för skall allt vara dit, om du tillber mig."
Men då svarade Jesus:Det står skrivet: Herren. din Gud skall du till be, och endast honom skall du tjäna."

Ja djävulen ville att Jesus skulle vända sig bort från Gud och tillbe honom istället, men Jesus citerar bibeln att bara Herren din Gud skall du tillbe!
Jag tror att det bara finns en Gud och att den ända vägen till honom är genom Jesus Kristus som tog hela världens synd på sig, men så finns det ochså dom som vill föra oss långt i väg från Gud och sanning och som förvränger bibel till sig igen fördel.

Därför är det så viktigt att om någon kommer och säger sig vara kristen med ett budskap till dig KOLLA i bibel och se om det stämmer överäns med det budskapet du fått, det står ochså i bibel "pröva allt" och det ska man göra även när man lyssnar på sin egen pastor så ska man pröva det, stämmer det överränns med bibeln det han/hon predikade idag om, det tror jag säkert att dom flesta av våra pastorer och präster vill att vi ska göra ochså.
Det är så lätt att bli led på fel håll ifrån Gud, det finns så mycket där ute idag som new age som har blivit så acepterat, att gå till ett medium och ta kontakt med död eller fråga om sin framtid, det har blivit lite spännande och oskyldigt i mångas ögon, Detta är inte så oskyldigt som det verkar vara, med satan vill att vi ska tro det, han låter människor snärja in sig i sånt tills han har en i sitt grep.
Det står i efesierbrevet 6:12
Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världhärskare här i mörkret, mot onskans ande makter i himlarna.

Precis som satan vill snärja Jesus genom att er bjuda han världens alla riken så försöker han idag ochså snärja människor genom sånt som för oss bort från Gud, men som Jesus gjorde han citerade bibel för han så att det inte stämmde med vad som stod där i, så ska vi med göra,  kolla i vår bibel om det stämmer överänns med vad vi har hört!

det va lite som jag ville dela med mig av idag!

Frid&Nåd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0