Ett ljus i mörker



Hej!
i dag har det varit en trött dag,och jag ser mycket fram i mot sommarens ljusa dagar och värme!
Idag täbkte jag dela lite med er om "Ett ljus i mörker" vad kan mennas med det?
Så jag tänkte berätta lite vad jag tänker på när jag tänker på ett ljus i mörker och lite vad det betyder för mig.

Jag var i ett total mörker när jag fick se ett "ljus"i allt det jag levde, jag kunde inte hitta ut från det mörker som omgav mig, tänk er att stå i ett rum som är bäckmörkt man ser inte änns handen fram för sig, och man ska försöka hitta dörren ut, och så blötsligt är det någon som tänder en tändsticka, och det ljuset som kommer från den stickan kan lysa upp mörkert runt om kring dig och du kan hitta dörren och öppna den och gå ut i friheten!
Så är bilden jag tänker mig att jag va i det mörka rummet och jag hittade verkligen inte ut, men en dag va det en som tände en sticka så att jag kunde hitta dörren och gå ut.

Det står så här i en profesia om Jesus.
Det folk som vandrar i mörker skall se ett stort ljus, över dem som bor i dödsskuggans land skall se ljuset stråla fram!

Och det är Jesus som det profiseras om, han är ljuset som kan lysa upp vårat mörker, vi behöver inte längre vandra i mörker, vi kan ochså få se ett stort ljus!
det står ochså så här i johannesevangeliet 8:12

Jesus talade åter till dem och sade: jag är världes ljus, den som följer mig skall inte vandra i mörker utan ha livets ljus.

Vi skall inte behöva vandra i mörker utan vi kan få ha livets ljus, Jesus Kristus har lovat att vara med oss! han säger inte att allt kommer bli lätt bara för att vi följer honom men han lovar att vara med oss och lysa upp våran stig.
Och det är jag så tacksamm för att jag kan få förlita mig på att Jesus är med mig i allt jag gör, både roliga saker och jobbiga saker.
Han har lovat att förlåta alla våra synder när vi vänder oss till honom, och då mennar han alla synder, det finns ingen synd inte Gud kan förlåta om vi kommer med ett ärligt hjärta och ber honom att rean oss från synd, det står i Jesaja 1:18

Kom låt oss gå till rätta med varandra, säger Herren. Om era synder än är blodröda skall de bli snövita, om de än är röda som schrlakan, skall det bli vita som ull.

Jag önskar er Guds frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0