Frälsning åt var och en som längtar!

Ja ikväll är jag fortfarande förkyld,och tänkte inte skriva så mycket ikväll.
Men vill bara dela lite med er ändå!
Innan jag bliv frälst hande jag en längtan att få en förändring i mitt liv, att kuna få se en strima hopp om en ljusare framtid, Gud så min längtan och väntande bara på att jag skulle vända mig till honom istället för att försöka i igen kraft.
Nu menar jag inte att man måste ha ett bedrövligt liv för att vilja ha en förändring eller en längtan, nej jag tror att alla människor har en längtan i sig, och jag tror att den längtan är för att vi ska hitta Gud, men som jag skriv igår det finns så mycket här i världen som kan få vår längtan att glida till fel saker och inte till Gud.
Men jag fick säga mitt jag till Herren och han frälste mig! det står så här i psaltaren 12:6

Eftersom de svaga utsätts för våld och det fattiga klagar, vill jag nu gripa in" säger Herren, "Jag ska ge frälsning åt den som längtar därefter"

Han ska ge frälsning åt var och en som längtar! det tycker jag är mäktigt! och som sagt vi kan gå vilse här i livet, det är väldigt lätt att göra ,det finns så mycket konstiga saker som står på menyn ute i världen, men du som längtar efter sannigen, du som vill ha ett nytt liv, du som inte har något hopp kvar som jag själv inte hade, SÄG JA TILL JESUS!
Och du ska bli frälst, det står ochså i romarbrevet 10:13       Ty var och en som åkallar Herrens namn skall bli frälst.
Ja det är ett löfte som han ger, säg ja till Jesus, be honom komma in i dit liv,och du skall bli räddad!
Det finns så många människor som går om kring "förblindade" av djävulen så dom kan inte se sannigen, dom kan inte se Gud som han är!
Det står i 2korintierbrevet 3:16   Men närhelst någon omvänder sig till Herren, tas slöjan bort.

Han tar bort slöjan så vi kan se! så att vi kan se vem Gud är, så att vi kan se vad Jesus gjort för oss, så att vi kan se sannigen och bli räddade!
Det finns hopp för alla människor, vad du en har för bakrund, än hur din situation ser ut nu, vad du än har gjort här i livet så finns det hopp och det hoppet hetter Jesus Kristus!

tack för ikväll och god natt!
BLESS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0