Frälst av nåd!

Ni som var döda på grund av era överträdelser och er oomskurna natur, ochså er har han gjort levande med kristus. Han har förlåtit oss alla överträdelser och strukit ut det skulde brev som vittnar mott oss. Det har han tagit bort genom att spika fats det på korset.
Han har klätt av väldena och makterna och förvissat dem offentligt, när han på korset triumferade över dem.
Kol 2:13-15


Halleljua!
Jag har nu varit frälst i 3år och det har varit det bästa beslut jag har tagit i mitt liv! mitt liv så inte så ljust ut när jag för första gång fick höra om Jesus och vad han har gjort för mig, jag levde i total mörker och tycktes inte hitta någon utväg, jag sökte hjälp i ockultism,spritism och buddism och droger, men hittade aldrig den frid och lung som jag sökte.

Min aggresivetet va ochså ett problem för mig, saker jag inte kunde lösa genom att prata löste jag genom våld istället.

Från att jag var 13år åkte jag in och ut på olika instutioner och behandlings hem, tills jag 11år senare hamnade på ett kristet beh hem och det va en vänd punkt för mig.

Jag hade aldrig tyckt om krista människor och mest tyckt att dom va hycklare och lama människor, men så fel jag hade!

Jag bliv bemöt med respekt och kärlek något som jag inte på samma sett hade mött på tidagare behandlingar, och det va något annat där ochså, ett lung en frid som vilade över stället.

På detta hemmet fick jag förklarat för mig om biblen och vad Jesus hade gjort för mig och att han ville ge mig allt det där som jag så länge hade sökt och att han ville ge mig ett helt nytt liv tillsammans med honom.

En dag besämde jag mig, jag ville ha ett nytt liv, jag ville få frid i min själ, så jag bad Jesus att flytta in i mitt hjärta och rena mig från allt mörker och alla mina synder, och där på golvet i mitt lilla rum bliv jag frälst!!

Alla bekymer var ju inte borta för det, men jag kännde att jag hade någon med mig som hjälpte mig igenom mina svårigheter, jag kännde äkta glädje, jag kunnde gråta, jag kunde känna med mina med människor.

Senare efter min behandling så träffade jag en tjej som nu är min fru och vi är med i en underbar församling som vi älskar och vi har en fantastisk lite dotter!


Men så hände något för ett tag sedan som fick livet att stanna upp för ett tag, vi fick det jätte jobbigt. jag slutade gå till kyrkan jag slutade be jag slutade läsa biblen, och fienden fick ett riktigt tag om mitt liv! Men Halleluja vår GUD är större än djävulen! Jag fick komma tillbaka igen, Jag fick förlåtelse för det jag hade gjort, fast att jag kännde mig smutsig och inte tyckta att jag var värd Guds kärlek, men så tycker inte han! Jesus står med en öppen famn för dom som vill komma till honom, det kvittar vad vi har gjort innnan så finns det inget som är så stort att inte han vill förlåta oss våra synder och ge oss ett liv tillsammans med honom!

Så här står det i romarbrevet 8:35-39

Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, höjd eller ljup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i kristus Jesus vår herre.

Guds fölåtelse är så stor att den kan vara svår att förstå men ändå så lätt, att bara helt enkelt be en bön till Jesus och be honom komma in i ditt liv och att förlåta alla dina synder med ett uppriktigt hjärta och bekänn honom som Herre i ditt liv så har han lovat att vara med dig i alla dina dagar in till livets slut!

Jag är så tacksamm till Gud vad han har gjort i mitt liv och vad han gör just nu, och det ska bli spännade och se vad han har i beredskap för mig i framtiden!
Jag är ochså tacksam för min fru och våran underbare dotter som Gud har givet oss!

Jag önskar alla Guds rika välsingelse!

/micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0