Fredag....


Shalom!
Idag har jag varit och inhandlar en baby monitor till vår lilla dotter, ochså är det äntligen fredag så att man kan få sova ut imon kanske ;)
Så i dag tänkte jag dela med mig av en psalm från bibeln som har som överskrift, Tacksägelse för räddning.

Jag vill upphöja dig, Herre, ty du drog mig upp ur ljupet, du lät ej mina fiender glädjas över mig.

Herre, min Gud, jag ropade till dig och du healde mig.

Herre, du förde min själ upp ur dödsriket, du tog mig levade tillbaka, bort från dom som farit ner i graven.

Lovsjung Herren, ni hans froma, prisa hans heliga namn!

Ty ett ögonblick vara hans vrede, hela livet hans nåd.

Om aftonen gästas gråt, om morgonen kommer jubel.

Jag sade när det gick mig väl "jag ska aldrig vackla".

Herre i din nåd har du gjort mitt berg starkt, men när du dolde dit ansikte blev jag förskräkt.

Till dig Herre, ropade jag, till Herren bad jag om nåd.

Vilken vinning har du av mitt blod, av att jag far ner i graven? kan stoftet tacka dig, kan det förkuna din trofasthet?

Hör, Herre, var mig nådig! Herre var min hjälpare!

Du förvandlade min klagan till dans, du tog av mig sorgens dräkt och kläde mig i glädje.

Därför skall mig själ lovsjunga dig utan att tystna.

Herre min Gud jag vill tack dig för evigt.

Och så önskar jag alla en trevlig fredags kväll och Guds frid!

/micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0