Håll fokus på Jesus!

Ja idag har jag inte haft en sån bra dag, jag är förkyld och lite tvär :) det är inte alla dagar som är på topp!
Och det är ju inte så att allt här i livet är lätt, det kan komma dagar då det riktigt stormar om i ens liv, och då är det viktigt att hålla fokus på Jesus.
Det för mig till ett ställe i biblen när lärjungarna fått befallning att fara över till andra sidan sjön efter att Jesus gjort under och mättat fem tusen män, och så när det blivit kväll fick dom se Jesus komma gåendes på vattnet imot deras båt, vilket Petrus säger: "Herre, om det är du, så befallatt jag ska komma till dig på vattnet."
Jesus sade: "Kom!" Petrus steg ur båten och gick på vattnet fram til honom. Men när han såg hur häftigt vinden låg på, blev han rädd och började sjunka. Då ropade han:" Herre hjälp mig!" Genast sträckte Jesus ut handen och grep tag i honom och sade: Så lite tro du har! Varför tvivlade du?

Och när det kommer svårigheter eller bekymmer och motgångar i våra liv som det gör, så är det så viktigt att hålla fokus på Jesus och inte låta vinden och vågorna skrämma oss så vi börjar sjunka, utan att håll blicken på Jesus.
Jag har själv varit med om detta vid flera tillfällen, att när det har stormat i mitt liv så har jag börjat kolla på vågorna och släppt blicken från Jesus.
Men som Petrus, han började sjunka ner i vattnet men han ropade på Jesus,"Herre hjälp mig!" och sen står det att han genast stäckte ut sin hand till Petrus för att rädda honom från att gå under i vågorna, han väntade inte en liten stund eller sa att han själv fick skylla sig själv, nej han var där i samma ögonblick som Petrus ropade på honom!
Och det är så viktigt att komma ihåg fast att vi har slutat ha fokus på Jesus så är han där i samma ögonblick som vi ber honom att hjälpa oss, fast att vi går en annan väg så betyder inte det att Jesus går ifrån oss, utan han väntar på att vi ska sträcka ut vår hand till honom och säga som Petrus "Herre hjålp mig!"

det va lite som jag hade på mitt hjärta idag!
Frid&Nåd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0