"Här är vägen"

Ja nu börjar förkylningen och avta lite tycker jag! har nyss varit i kyrkan på bön!

Och så tänkte jag få dela nåt litet med er ochså!
Det kan ju vara så att man råkar göra fel ibland och man går lite vilse, jag tänker på mig själv när jag började och gå vilse, det va många aspekter som gjorde att jag började att vika av i från stigen, jag började ta lättare på saker som jag inte gjorde innan, hela mitt sätt förändrades ochså, men ändå så kännde jag att de va fel, jag kännde att jag va på väg ut för bannan!
För som frälst har vi ochså blivit lovade en hjälpare, den Helige Ande, och när Anden flyttar in så börja man känna vad som är rätt och fel, vad som är bra och inte bra, därför kunde jag känna att det som höll på och hända inte va bra och inte rätt, men i och med att vi fått en igen vilja så är det inget som tvingar oss och springa upp på den rätta stigen igen, men jag bliv manad att inte gå åt sida utan att gå på den raka stigen.
Därför är det så viktigt för mig att vara vaksamm vad den Helige Ande säger till mig, när nått inte känns bra då kanske jag inte ska ta och göra just det eller säga det eller vad det nu kan vara, så att man inte bara trycker undan det, utan att ta det på allvar.
Det står så här i jesaja 30:21 som är ett ord som jag verkligen har haft med mig.

Och vare sig du viker av till höger eller vänster, så skall din öron höra detta ord ljuda bakom dig: "Här är vägen, gå på den"

Det tycker jag är ganska mäktigt! exakt som när jag började gå och höger och lite åt väster och lite bakåt, så hörde jag ändå Gud säga här är ju vägen micke gå på den! och han lyste upp vägen för mig så att jag kunde hitta den och jag fick börja vandra på Guds stig igen tillsammans med honom!
så vi måste vara vaksamma på när det kommer skyltar som vissar in oss på någon konstig stig som kan verka vara super häftig och den kan även se ljus och fin ut, men när man börjar och gå på den inser man ganska snart att det va inte så häftigt och det va inte alls ljust utan mörkt och kallt.
Gå på Guds underbara stig och va vaksamm på konstiga skyltar och avkrokar!

Sov gott och Gud välsingne er!


Kommentarer
Postat av: Nina

He he så sant så sant. Dessa konstiga skyltar äro ibland livsfarliga för ens utstakade plan å vill bara få in en på nerförsbackar å vägbulor..

Guds frid älskade Broder.....tjingeling Nina

2009-01-18 @ 10:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0