Jeremias kallese

jermia 1:6-7

Men jag svarade: O Herre, Herre! Jag förstår inte att tala, ty jag är för ung.
Då sade Herre till mig: Säg inte: Jag är för ung, utan gå vart jag än  sänder dig och tala vad jag än befaller dig.
Frukta inte för dem, ty jag är med dig för att rädda dig, säger Herren.
Och Herren räckte ut sin hand, rörde vid mn mun och sade till mig:
Se jag lägger min ord i din mun.


Som frälst vill inte jag bara sitta och mysa med vad jag har varit med om själv, utan det vill jag berätta för andra människor ochså, jag vill ju dela med mig av det jag upplevt, så att andra kan få uppleva det med mig!
Det tycker jag är en självklarhet att jag ska berätta för människor om min tro och hur jag har blivit hjälpt genom att ta imot Jesus som frälsare i mitt liv. Jesus säger själv till sina lärjungar efter sin uppståndelse. "Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen.

Med det är det inte sagt att du måste åka till afrika eller indien för att vittna om din tror, du kan vara en missonär där du är just nu, du kan ha det missions fält i din skola, på ditt jobb, hoss dina vänner eller grannar!
Men det är ju inte alltid lätt i alla lägen att börja tala om sin tro för andra människor, man kanske tycker att jag är ju nyss frälst inte kan väll jag dela med mig av något, eller som Jeremia sa jag är allt för ung!
Eller så är man kanske super blyg, Men Gud vill hjälpa oss med det! man kanske bara kan börja med och berätta för någon som står en nära,och är du ny frälst så har du något fantastiskt att dela med dig, Jesus har ju flyttat in i dig, det är ju det största som kan hända! och när du börjat att bekänna inför människor om din tro ska du se att det bli lättare och lättare, vi har ju ochså en fiende som inte vill att vi ska berätta om vår tror på Jesus Kristus, Men kom då ochså ihåg att när du nu tillhör Jesus Kristus så har du ochså fått aktoritet att täppa igen munnne på fienden, inanna du ska vittna för någon om din tro, tala då ut till fienden att dom inte kan få dig att vara tyst, och bind dom i Jesus name och be sen om blodets beskydd och att få bli led av den helige ande, genom det kommer du få vara med om en stor seger i ditt liv!

Ibland vet man inte vad man ska säga heller, be Herren om ledning som han sa till jeremia "se jag lägger mina ord i din mun.

Så kan du liksom jeremia få en kallese, kanske inte som jJeremia själv men, kanske på ett annat plan, Gud har en plan för var och en, lyssna till vad han vill säga dig.
Jag mår som bäst när jag får vittna om min tro, idag är det kanske din tur och vinna en storslagen seger i ditt liv!


Bless


Kommentarer
Postat av: eddie

Hallelujah broder! vilken bra blogg du har!!

2009-01-12 @ 22:33:57
URL: http://eddieskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0