Ta ett beslut idag!



Jag detta är då jag! lite fixad bild men ändå!

Idag har jag varit och spelat bowling med en kompis och förlorade med tre poäng, riktigt surt dålig förlorare som jag är, jag har väldigt svårt att förlora i spel(något jag jobbar med!) ja och förkyldnigen är fortfarande kvar fast jag känner mig mycket bättre idag.

Ochså har jag tänkt på en sak idag på morgonen, att ta ett beslut!
Vad kan jag ta för beslut idag? jag kan ta ett beslut att städa, eller att hjälpa någon, att ge pengar till nåt eller någon, att säga förlåt till någon, eller helt enkelt och säga JA till Jesus!
Och då tänkte jag att när man vaknar varje morgon, kan man ju faktiskt tänka efter, vad kan jag ta för beslut idag, man behöver inte ta massa beslut på en gång utan det räker med ett och så fullföljer man det!
Det tycker jag tilltala mig rätt mycket, nu menar jag inte att man ska ta dåliga beslut, som att idag börjar jag röka! eller idag ska jag skrika på grannen!
utan att man ska ta bra beslut, som inte bara gör för sin igen skull, utan för någon annan, tex idag ska jag hjälpa grannen med gräs matan istället för att skrika på han ;)
Som berätelsen i bibeln Jesus berättar för en laglärd man. Han berättar om en man som var på väg från jerusalen till jeriko, och när han vadrade på vägen kom ett gäng med rövare och hoppade på  honom, dom slog han och tog alla hans saker och lämnade honom halv död på marken.
Efter ett tag kommer en präst gåendes på vägen och får syn på mannen som ligger blodig, men han gick för bi honom och lätt han ligga kvar, lite senare kom en levit (en tempeltjänare) och han såg ochså mannen men gick ochså han förbi.
Men så kom det en samarit gåendes på vägen, men han gick inte förbi mannen när han såg honom, utan han tog ett beslut att hjälpa honom, och han tvättade av såren,hälde olja på det och förband såren, sedan lade han honom på sin åsna och gick till ett värdshus och stannade där och sköte om honom, och dagen efter gav han värdshus värden två denare, och sa till honom sköt om mannen och om det kostar mer ska jag komma och betala dig.
Detta är igentligen en berättelse på en fråga från en laglärd som försöker snärja Jesus.
Men jag tycker det är rätt bra, dom två andra dom tog beslut om att inte hjälpa mannen, men den siste tog ochså ett beslut och det räddade mannen, han tog ett bra beslut.
Nu menar jag inte att det behöver vara så drastiska saker, utan det kan vara vanliga alldagliga saker som att hjälpa någon, vet du någon som kanske skulle behöva hjälp med något, det kab vara vad som helst, kanske ska du ta ett beslut idag och göra något för någon annan!

Ha en bra kväll!

Frid&Nåd

Kommentarer
Postat av: din fru

Ohhhh, du är så himla duktig på att skriva min älskling. Stolt över dig! Och sen så är du det snyggaste jag vet. Fast det visste du ju redan! Puss puss.

2009-01-20 @ 16:45:10
Postat av: Syster

Du är inte dej riktigt lik på bilden Micke.

2009-01-20 @ 22:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0